Thursday 6 August 2009

Celoteh Orang Yang Bosan

Hari ni aku letih semacam la weh. Tak tau la kenapa badan aku ni penat sgt, mungkin aku berpuasa kot hari ni. Dah tu tadi aku kena bentangkan permasalahan kajian dan objektif kajian kat depan Pn. Harishon(PH). Nampaknya takda yang teruk sangat dgn pembentangan aku tadi. Cumanya objektif aku tu kena tambah jadi tiga objektif la, tapi aku suka cara Pn. Harishon mengajar, cukup tenang dan pandai mengambil hati pelajar-pelajar dia. Pada aku cara PH menunjukkan dia seorang yang profesional.
Diam tak diam dah malam ni dah masuk malam ke 16 Syaaban, terasa seperti baru semalam berakhirnya Rejab. Kesibukan dengan urusan dunia telah meembuatkan aku menjadi seorang yang pelupa terhadap hari-hari kebesaran Islam. Begitu cepat masa berlalu sehingga kita dah hampir memasuki ambang Ramadan Al-Mubarak. Terasa seperti ingin Ramadan itu berlaku malam esok. Kecanduan aku untuk menghidupkan malam-malam Ramadan sangat berkobar-kobar. Ketagihan untuk mengemis di hadapan Robbul Jalil pada sepertiga malam cukup membuatkan aku tidak sabar menantikan Ramada yang penuh barakah. Mudah-mudahan allah memanjangkan umur aku supaya aku dapat bersimpuh di atas tikar sembahyang mengabdikan diri kepada Penciptaku. Insyaallah...
Muhasabah kita sebagai seorang Muslim semoga memberikan perhatian yang lebih terhadap tarikh-tarikh penting dalam Islam. Mudah-mudahan kita dapat menghayati dan melihat akan kebesaran Allah dan kekuasaanNya.

1 comment:

kueyteowkungfu said...

insaf ak bce ko nyer post nuar.
thanx...(-_-)