Monday 3 August 2009

Kerja Musuh Islam!


























EMPAT foto berikut telah dikirim oleh seorang sahabat. Ya, maksudnya tidak lain ialah memberitahu mengenai aktiviti musuh dalam usaha menyakiti hati muslim seterusnya membentuk pandangan hodoh wajah Islam. Anda kaget atau berasa apa?

Foto-foto itu hanya teknologi baru dilakukan oleh musuh Islam. Seperti dalam sejarah awalnya, para musuh Islam di Makkah tidak mampu menunjukkan kepalsuan dan kesalahan firman-firman Allah. Akhirnya mereka menuduh Muhammad Rasulullah s.a.w. sebagai ahli sihir atau orang gila. Jadi, sekarang pun mereka tidak mampu memberi dalil alquran itu palsu, sebaliknya membentuk cara lain untuk mencalar wajah Islam.

Musuh memang mahu menghancurkan Islam dari sudut mana pun. Foto-foto di atas sebagai salah satu contoh kerja-kerja jahat itu. Kita tidak patut menyalahkan mereka kerana memang itu janji kerja mereka terhadap Islam dan umatnya.

Mari kita lihat diri sendiri sebagai muslim. Apakah kehidupan yang kita lalui telah menyumbang kepada kebagusan Islam atau tidak memberi kesan apa-apa atau pula mirip kepada merosakkan Islam.

Semoga paparan ini mencabar kita untuk menjadi muslim yang lebih berguna kepada agama.







by Suparjo

No comments: